SISSA 3 – ASSEN 3 4,5 – 1,5

Geen reacties op SISSA 3 – ASSEN 3 4,5 – 1,5

In de tweede klasse heeft Assen 3 afgelopen maandag het onderspit moeten delven tegen SISSA 3 in een gezellige, rommelige en rokerige omgeving van de Walrus. Met twee invallers aantredend werd het een kansloze 4,5 – 1,5 nederlaag. Lucas Kosse en Maarten Hoolsema verloren al snel hun partijen en zo stonden we snel op een 2 – 0 achterstand. Met een team van zes spelers is dit een grote achterstand. Ook op de andere borden hebben de Assenaren nooit echte winstkansen gehad. Johan van Dijk en Marco Jonkheer waren als volgende klaar met hun partijen, beiden remise en de stand was toen 1 – 3. Ikzelf speelde na een remise-aanbod van mezelf die niet geaccepteerd werd (in een remise-achtige stelling) een dermate slechte zet dat ik bijna gelijk kon opgeven. Jan Boer speelde een zeer knappe partij op bord 1 maar kwam hierna ook remise overeen met zijn tegenstander. De kop is eraf, maar niet goed. De twee eerstvolgende wedstrijden zijn thuiswedstrijden en we moeten maar gebruik maken van ons thuisvoordeel.

(Jacob Dijkstra)