Assen 2 onderuit tegen Haren 3

Geen reacties op Assen 2 onderuit tegen Haren 3

Verslag: Sjoerd

In de zevende ronde van de eerste klasse A is Assen 2 stevig onderuit gegaan tegen Haren 3. Beide teams hadden 6 matchpunten. Op papier is Haren 3 iets sterker, waarbij opmerkelijk is dat de topborden van Haren in het verleden de punten haalden. Nu was dat andersom. Jan Boer verloor snel door een onnauwkeurigheid. Vervolgens accepteerde Sjoerd Homminga tegen zijn gewoonte in na ruim twintig zetten een remise-aanbod. Invaller van het laatste moment Luuk Sterken moet duidelijk weer zijn wedstrijdritme weten te vinden. Dapper overigens dat hij het aandurfde om na een aantal jaren afwezigheid, zo snel extern te spelen. Marco Jonkheer zag een mooie aanval stranden en moest met veel materiaal minder het eindspel is. Maarten Hoolsema bouwde zijn partij prima op en kon toeslaan in de aanval. Hij nam echter een pion met het verkeerde stuk, waarna het snel afgelopen was. Pieter Hofman kwam slecht te staan, maar leek goed terug te komen. Helaas bleek dit niet voldoende te zijn. Held van de avond was Klaas Merkus. Tegen een 1900+ speler bouwde hij zijn partij goed op. Lange tijd was de stelling in evenwicht, maar in het eindspel was Klaas zijn tegenstander te slim af, waardoor hij als enige een fraaie overwinning boekte. Cor van der Werff tenslotte stond zijn hele partij gewonnen, maar moest in remise berusten, ondanks lange tijd twee pionnen meer.

De volledige uitslag is:

Assen 2             -  Haren 3       2 - 6