Uitslagen in het vriendschappelijk jeugdschaak-treffen Oostermoer – Assen, 16 mei 2008

Aan de borden 1-5 werd 1 partij gespeeld, die voor twee punten telde.

BordS.c.OostermoerS.c.AssenPunten S.c.O'moerPunten S.c.Assen
1Sam Dröge*************** (Wit)01
2Vincent PaasRieks Taal01
3Egbert WagenborgKenneth Muller01
4Yorick PostemaSilvia van der Werff10
5Caitlin DeulingGertjan Haan01
6Oscar DelicaatJari Michels03
7Niels van der LuitDaniël Kuperus03
8Rik ZwiersMartijn Schaveling03
9Jasper VenemaThomas van der Beek03
10Robbert-Jan GorisArno Schaveling03
11Jasmijn DeulingElisa Kuperus21
12Tobias JanninkLieke Voorintholt03
Totaal: 4Totaal: 27
Enige opmerkingen:

1. Eerste mail van Heinse van Houten, jeugdleider Oostermoer – 9-3-’08: “Ik informeer nu eens of het mogelijk is vriendschappelijk een partij tussen de jeugd van Oostermoer en Assen te organiseren.”
  2. Eind maart/begin april: Oostermoer zoekt contact met Assen voor vorming van een gezamenlijk team in het NOSBO-kampioenschap voor E-teams. Helaas heeft Assen dan al een team aangemeld, en kan er verder geen team worden gevormd.
  3. 6-4-’08: “Afgelopen vrijdag heb ik het dan kunnen regelen bij ons op de club, we hebben het gelijk in de kalender opgenomen: vrijdag 16 mei.”
  4. 16-4-’08: “Onze Florida Visser haakt af, ze heeft ‘kamp’ dat weekend.”
  5. 8-5-’08: Ik mail: “Ik heb nu 4 spelers zeker: Gertjan, Jari, Kenneth en Silvia. Rieks Taal heeft het in beraad.” …
  6. 12-5-’08: Ik mail: “Werving op de clubavond leidde tot meer dan een verdubbeling. Ik heb nu 9 spelers met zekerheid. Twee moet ik nog bellen. … Dinsdag bestel ik een wisselbeker: ‘NOTA BENE-TRAINING – NOORD-DRENTS TREFFEN JEUGDAFDELINGEN’. Ga je akkoord met deze tekst?”
  7. 14-5-’08: Heinse mailt: “Florida Visser en Angelique Postema en Koen Marree spelen niet mee i.v.m. een kamp-weekend. Daarmee laten wij qua sterkte een aardige aderlating lijkt het.”
  8. 16-5-’08: Ik mail: “Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. We hebben het heel aangenaam gehad – zag ik aan onze spelers. Het gastvrijheid verlenen slurpt energie. Die heb je er mooi ingestoken en – mijn ervaring – dat kost altijd iets aan speelsterkte. Naar ik zag kon je over veel betere spelers niet beschikken. Waarom heb je het kader niet opgesteld? Durfden ze niet, die jongens, die er wel bij liepen? Volgend jaar zijn wij aan de beurt. We moeten het er tijdig over hebben.
  9. Aardigheidjes uit de partijen: 1. Lieke offert in haar eerste partij een Dame tegen een Toren, maar krijgt die met rente terug. 2. Rieks sluit met zijn winst de match af.
  10. Heinse bezorgt de partijen bord 1-5 in PGN en ik ga me met de analyse bezighouden. De beker staat nu in het trainingscentrum “De Tekenplank” – terecht als daar twee spelers wonen.

Tinus Spriensma