NK Scholen: Vincent van Gogh door, Theo Thijssen uitgeschakeld

Vandaag (24 mei) werden in Nijmegen de kwartfinales van het NK Scholen gespeeld. Twee scholen uit Assen zijn hier vertegenwoordigd: Vincent van Gogh in de categorie VO 1 (bovenbouw), en Theo Thijssen bij de basisscholen.

Het Vincent van Gogh-team, bestaande uit Pieter Tromp (onze kersverse clubkampioen!), Ivo Maris, Frank van der Werff en Rieks Taal, had goede vooruitzichten om de halve finale te bereiken, in een poule met twee zwakke scholen en één sterke, namelijk het Keizer Karel College uit Amstelveen. De wedstrijd tegen KKC ging inderdaad verloren, zij het met de kleinste cijfers, en een knappe remise van Pieter tegen Lody Kuling (rating 2160). De andere twee scholen, de OSG Hengelo en OG Venlo & Omstreken, werden beide met 3,5 – 0,5 verslagen, en daarmee eindigde het VVG als tweede in de poule. Volgende week opnieuw een tripje Nijmegen voor Pieter, Ivo, Frank en Rieks dus!

Het Theo Thijssen-team, bestaande uit onze leden Silvia van der Werff en Leon de Diego, en onze ex-leden Roald van den Boogaart en Martijn Kluitenberg, had helaas een zware poule geloot, met als veruit sterkste tegenstander de OBS Klim-Op uit Capelle aan de IJssel. TT begon nog goed met een 3 – 1 overwinning op De Klipper (Hoorn), maar 3 – 1 nederlagen tegen School Kastanjelaan (Leiderdorp) en De Korenaar (Apeldoorn) bleken achteraf fataal. De wedstrijd tegen De Achtbaan (Soest) werd nog gewonnen, maar de definitieve nekslag werd door Klim-Op uitgedeeld: 4 – 0 en uitschakeling. Volgend jaar is er weer een herkansing…

Alle uitslagen en vele foto’s zijn te vinden op de toernooisite.