Pieter Tromp nieuwe clubkampioen Schaakclub Assen!

Na een zinderende wedloop tussen Pieter Tromp en Maarten Dijkstra viel gisteravond, 23 mei, de beslissing. Pieter had lang achter de feiten aan gelopen, maar greep in de voorlaatste ronde ineens de kop omdat hijzelf in de laatste periode de ene na de andere overwinning boekte en Maarten enkele puntjes liet liggen. In de laatste ronde hadden Pieter en Maarten beiden een Van der Werff als tegenstander: Pieter speelde tegen Cor, Maarten tegen Frank (met een uur bedenktijd). Pieter won soepel, maar Maarten liet zich pijnlijk verrassen door ons andere grote talent. Hiermee is Pieter CLUBKAMPIOEN 2007-2008 geworden!

De strijd om de derde plaats ging nog tssen Elmar Hommes en Martin van Velzen. Martin kon alleen derde worden als hij won van Ivo Maris en Elmar verloor van Sjoerd Homminga. Martin blunderde echter een zwaar voordelige stand weg en Elmar maakte Sjoerd na een spannende partij een stuk afhandig.

De B-groep werd weinig verrassend een prooi voor Frank van der Werff. Hij stond bijna het hele seizoen aan de leiding in de B-groep, en haalde het voor Freek van der Werff en Tinus Spriensma.

Van de jeugdspelers (Ivo en Frank niet meegerekend) die het bij de senioren probeerden verzamelde, ook niet erg verrassend, Gertjan Haan de meeste punten. Hij speelde dan ook veruit de meeste partijen: maar liefst 21! Ter vergelijking: Daniël Kuperus was de op één na actiefste met negen partijen.

Alle uitslagen en ranglijsten zijn te bekijken via de interne-pagina.