De jeugd heeft het heden!

Geen reacties op De jeugd heeft het heden!

Verslag: Jan K.

Vrijdag 6 maart was het zover, we mochten aantreden tegen Van der Linde 2. Van der Linde was nog ongeslagen en ze waren op papier veel sterker dan ons. Er werd gespeeld over de volle 2 uur per persoon per partij dus het kon een lange avond worden. Om 19.30 uur werden de klokken ingedrukt en barste het geweld los.

Aan bord 3 kreeg Daniël het Evans-gambiet voor zijn kiezen. Hij onderschatte het spel van zijn tegenstander en na 25 zetten konden de stukken weer in het doosje, 0-1 achter.

Jari had aangegeven graag met wit te willen spelen en was daarom geposteerd aan bord 4. Met zeer actief spel en diverse leuke openingsgeintjes bracht hij zijn tegenstander al snel aan het wankelen. Toen hij met een vol torenoffer zijn tegenstanders plotseling mat zette was het ineens 1-1. Heel knap gespeeld en met deze overwinning behoud Jari zijn 100% score.

Aan bord 2 had Gertjan net een remise aanbod afgewezen. Ik vond de stelling volledig gelijkwaardig maar Gertjan gaf aan dat hij dit wel ging winnen. Er kwam een eindspel op het bord met beiden 1 paard en 5 pionnen. Toen de paarden werden afgeruild wist Gertjan met subtiel spel zijn koning naar het centrum te spelen en oppositie te krijgen. Toen Gertjan een pion kon winnen en dreigde te promoveren gaf zijn tegenstander op. Het was zomaar ineens 2-1.

Aan bord 1 had Kenneth een zware tegenstander. Ook Kenneth was tot vanavond ongeslagen en wilde dat natuurlijk zo houden. Hij kwam met zwart licht in de problemen en moest op een gegeven moment zelfs een kwaliteit inleveren. Hij wist nog wel een pionnetje mee te snoepen maar de algemene boordeling was toch dat zijn tegenstander gewonnen stond. Voor zijn tegenstander bleek 2 uur toch te kort en in de dreigende tijdnood lukte het Kenneth om zijn stukken zo actief neer te zetten dat zijn tegenstander ondanks zijn kwaliteit voorsprong blij mocht zijn met remise. Zomaar gewonnen met 2.5 – 1.5 wie had dat van te voren gedacht.

We staan met 2x een gelijk spel en 3 overwinningen ineens 2e in onze poule en hebben volop kans op promotie. Door de rare Competitie krijgen we helaas niet de kans om tegen de koploper te spelen. Om kampioen te worden zijn we dus afhankelijk van de resultaten van Sissa 4.

Onze volgende wedstrijd is op 27 maart uit naar Coevorden en daarna de laatste wedstrijd op 24 April thuis tegen ESG 4.

Het kunnen nog leuke maanden worden.

Assen 4 (j)    1307 - Van der Linde 2  1522 2½ - 1½
1. Kenneth Muller 1307 - Eise Schulting   1588 ½  - ½