Nalatenschap Henk Lukkien

Geen reacties op Nalatenschap Henk Lukkien

Vorige maand kregen we via onze site een bericht van Harry Lukkien zoon van de ruim vijf jaar geleden overleden Henk Lukkien, oud lid van Schaakclub Assen. Bij het opruimen van het ouderlijk huis was Harry gestuit op een doos met schaakmateriaal. Zijn vraag luidde of wij geïnteresseerd waren. De afspraak was snel gemaakt en binnen een paar dagen hadden was de doos in Assen. Hierin vonden we naast een nagenoeg complete set notatieboekje een aantal boeken en tijdschriften zoals New in Chess, Schaakbulletin en vele KNSB-bondsbladen. De doos is toegevoegd aan ons archief. Hieronder staan een tweetal scans uit het archief t.w. een partijnotatie uit 1950 en een knipsel uit het Nieuwblad van het Noorden met een partij van Henk (klikken voor volledig formaat).