Pieter Tromp opnieuw clubkampioen

Pieter Tromp is opnieuw clubkampioen van Schaakclub Assen geworden. Al na 30 van de 33 ronden had hij een niet te overbruggen kloof met de concurrentie geslagen. Elmar Hommes en Ivo Maris legden beslag op de andere twee podiumplaatsen. Verder won Freek van der Werff de B-groep, en Gertjan Haan de prijs voor de beste jeugdspeler.

De inrterne competitie kende alleen in het begin een opmerkelijk verloop. Na de eerste vier ronden was er steeds een andere koploper: Ton van Velzen, René den Dekker, Elmar Hommes, Jan Kuperus. Jan stond in de zesde ronde de kop af aan de vijfde nieuwe leider, Martin van Velzen, die in de achtste ronde de kop aan Elmar verloor. Na tien ronden nam nieuwkomer Sybrand Houtsma de leiding, om die tot en met de vijftiende ronde alleen een rondje aan Elmar te verliezen. Drievoudig kampioen Maarten Dijkstra mocht daarna een ronde leiden, waarna Pieter aan kop kwam en de leiding niet meer afstond.

Alle uitslagen en ranglijsten zijn te vinden via de interne-pagina.