Pieter Tromp pakt ook rapidtitel

Het rapidkampioenschap van Schaakclub Assen kende een mooie slotstand: twee man gedeeld bovenaan na 12 ronden. Pieter Tromp en Maarten Dijkstra hadden twee barrages nodig om de winnaar aan te wijzen, en na twee 2-minuten-partijtjes was Pieter uiteindelijk de beste. Daarmee is Pieter in alle competities dit seizoen bovenaan geëindigd; alleen de snelschaaktitel won hij niet.

14 niet-leden deden ook mee aan de competitie, en van hen was Gerard Voorintholt overduidelijk de beste; in de algemene stand eindigde hij als vijfde.

Er werden maar liefst 29 prijzen in natura verdeeld, dus vrijwel iedereen die de laatste avond aanwezig was, ging met een prijs naar huis.

De standen na de laatste ronde zijn te bekijken via de interne-pagina.