Hette Smedema 50 jaar lid Schaakclub Assen

Op de ALV van Schaakclub Assen van 18 september 2009 werd stilgestaan bij een bijzondere gebeurtenis. Hette Smedema momenteel ruim tachtig jaar oud had zich in februari 1959 aangemeld bij deze vereniging. Al snel werd de heer Smedema actief in het bestuur, iets wat hij tientallen jaren volhield. Bij het 75-jarig bestaan van de schaakclub in 1996 werd vanwege alle bijzondere verdiensten de heer Smedema benoemd tot erelid.

Tijdens de ALV van afgelopen vrijdag reikte voorzitter Sjoerd Homminga een oorkonde en bloemetje uit om het vijftigjarig lidmaatschap luister bij te zetten.

In een dankwoord memoreerde Hette Smedema aan een oproep van de KNSB van zo’n 25 jaar geleden, waarin geopperd werd om schaken overdag te organiseren. Het toenmalige bestuur van Schaakclub Assen gaf gehoor aan deze oproep en startte op de dinsdagmiddag deze activiteit in Assen. Nog steeds bezoekt de heer Smedema trouw deze goed bezochte schaakactiviteit, waarin steeds twee partijen gespeeld worden.