Ontknoping C-team

Geen reacties op Ontknoping C-team

Verslag: Elmar

Gisterochtend stonden we met z’n vijven alweer op het perron. Jari kon helaas niet meedoen ditmaal omdat zijn oma jarig was. We hadden geluk dat de het openbaar vervoer ons niet in de steek liet vanwege de sneeuw.

De eerste ronde speelden we tegen Bergen. Het opmerkelijke aan dit team is dat ze hun sterkste spelers aan de laagste borden zetten. Het eerste punt werd echter wel bijgetekend door Kenneth aan bord 4! Zijn sterke tegenstander (1700 +) kwam erg goed uit de opening, maar nadat Kenneth slim alle lichte stukken afruilde kwam er een gelijkwaardig dame-toren eindspel op het bord. Kenneth wist in dit eindspel met een truc de dame te winnen (1-0). Frank had het verrassend genoeg erg zwaar aan het tweede bord. In de bird-opening verloor hij door een onnauwkeurigheid een pion. Maar naarmate de partij vorderde krabbelde Frank aardig terug. En uiteindelijk wist Frank zelfs nog te winnen (2-0). Gertjan kwam goed uit de opening en had een mooie loper in zijn bezit. Helaas ging zijn tegenstander hier handig mee om en wist deze loper af te sluiten. Toen Gertjan de stelling verkeerd had ingeschat door dames te ruilen was het eigenlijk afgelopen (2-1). Ivo’s wedstrijd was erg opmerkelijk. Na een scherpe opening leek het alsof zijn tegenstander te veel tijd nodig had om zijn stukken te plaatsen. Echter in het middenspel kwam Ivo gewoon compensatieloos twee pionnen achter te staan. In de tijdnoodfase kwam iedereen in de zaal bij Ivo’s wedstrijd kijken. Ivo wist in een strak verloren stelling de twee pionnen terug te winnen en remise te houden (2,5-1,5).

De tweede wedstrijd kregen we een loodzware tegenstander; Charlois Europoort (gemiddelde rating van 2000!). Om heel eerlijk te zijn gingen we er vrij kansloos af binnen anderhalf uur. Kenneth zei dat alles met hem prima ging totdat hij stukken begon weg te geven. Gertjan heb ik niet gehoord over zijn partij. Frank kwam in een damegambiet erg moeilijk te staan en wist daar niet meer uit te komen. Ivo stond compleet gewonnen, maar had dat zelf niet in de gaten. Toen hij remise aannam legde zijn tegenstander doodleuk uit hoe Ivo geforceerd kon winnen.

Hiermee is een eind gekomen aan ons C-team avontuur. Het is nog niet bekend op welke plaats we zijn geëindigd maar ik denk dat we ongeveer 5e of 6e zijn geworden. We hebben prima gespeeld en veel geleerd op dit toernooi. Ik vond het erg leuk om met de jongens op pad te mogen gaan.