Bekerwedstrijd: Assen 1-Hoogeveen 1

Geen reacties op Bekerwedstrijd: Assen 1-Hoogeveen 1

Verslag: Pieter

In de achtste finale speelde Assen 1 zijn eerste bekerwedstrijd,thuis tegen Hoogeveen 1, nadat we de eerste ronde vrij hadden, en de tweede ronde reglementair met 4-0 hadden gewonnen, omdat Bedum geen team bij elkaar kon krijgen. Het beloofde een spannende strijd te worden, ondanks dat Hoogeveen een klasse lager speelt dan wij. Opstellingen:

Assen         - Hoogeveen
1. R. Rietveld z - J. Rooze      w
2. P. Tromp    w - M. Berghuis   z
3. M. Dijkstra z - E.M. de Jonge w
4. E. Hommes   w - M. Snuverink  z

Op bord 4 was Elmar als eerste klaar. Toen ik bij hem ging kijken, telde ik eerst het materiaal en zag dat hij een toren achterstond, maar de vrees voor een nederlaag was ongegrond. Nadat zijn tegenstander teruggekomen was met drinken voerde Elmar een zet uit die hem een dame voorsprong opleverde, en een paar zetten later was het mat. 1-0 voor Assen!

Als tweede was Renze klaar. In een partij met wisselende kansen won hij op een mooie manier een stuk, waarna zijn tegenstander gelijk opgaf. 2-0!

Maarten offerde in de opening een pion, die zijn tegenstander volgens de analyse beter terug had kunnen geven. Omdat hij dit niet deed werd het een mooie positionele partij voor Maarten. Hij won de pion terug, kreeg het loperpaar, won nog een pion en schoof het toreneindspel keurig uit. 3-0!

Ikzelf was als laatste klaar. Na de opening stond ik iets beter, gaf dit voordeel vervolgens weg, maar won in het eindspel een pion, waarna mijn tegenstander remise aanbood, terwijl wij 2-0 voorstonden. Normaal zou ik dit gelijk aannemen, maar omdat Maarten zo goed stond dat hij niet meer zou verliezen, en ikzelf een pion voorstond in een paard-lopereindspel, besloot ik door te spelen, en nadat mijn tegenstander zijn loper tegen mijn paard ruilde kon ik het eindspel vrij gemakkelijk winnen 4-0

Een geflatteerde 4-0 overwinning was het gevolg, waarbij wij denk ik de verdiende winnaar zijn, maar Hoogeveen verdienstelijk tegenspel bood, en waarschijnlijk volgend jaar een mooie aanvulling voor de Promotieklasse is!

De uitslagen:

Assen              2017 - Hoogeveen         1764 4 - 0