Gertjan Haan clubkampioen bij de jeugd

Ook voor de jeugd zit het seizoen er op. Na de snelschaakkampioen en de 45-minuten-kampioen werd gisteravond de clubkampioen bekend. Opnieuw was het een spannende race naar de finish, die pas op de laatste avond beslist werd. Uiteindelijk bleek Gertjan Haan de sterkste: van zijn 39 partijen won hij er 30, en dat deed niemand hem na. Weliswaar stond Gertjan al na 13 ronden aan de leiding en gaf hij die niet meer af, maar het verschil werd nooit groter dan 150 punten. Als tweede eindigde uittredend clubkampioen Kenneth Muller, die met slechts vijf nederlagen de minst verslagen speler was in deze competitie. De derde prijs was voor het beste meisje, en dan weet iedereen meteen over wie ik het heb. Wie anders dan Silvia van der Werff wist als enige zowel Gertjan (drie keer!) als Kenneth een keer te verslaan en ongeslagen te blijven tegen haar concurrent voor de derde prijs. Tot en met de twaalfde ronde stond ze zelfs op kop, maar daarna kwam ze een paar keer niet opdagen, en dat heeft haar waarschijnlijk een kans op meer gekost. Net niet goed genoeg voor het podium, maar een absolute belofte voor de toekomst, was debutant Gerbert Leeftink. Misschien kan hij volgend seizoen een serieuze kanshebber worden voor de titel!

Na het BSSK werd er wederom een B-groep toegevoegd aan de competitie, en hun ranglijst telt uiteindelijk zeven namen. De sterkste was Quinn Stowers, die 18 partijen speelde en er vier wist te winnen, geen slecht resultaat voor een jonge debutant! De tweede en derde plaats werden bezet door deelnemers die helaas geen lid zijn geworden, Evan Aikema en Paul van der Maesen.

De prijzen zullen op 10 september, aan het begin van de ALV, uitgereikt worden. Onze helden (M / V) mogen tenslotte ook wel eens in het zonnetje gezet worden!

De eindstanden zijn te bekijken via de jeugd-pagina.