Maarten Dijkstra pakt rapidtitel

De rapidcompetitie werd dit jaar opnieuw volgens het recept van de laatste jaren georganiseerd: aan het einde van het seizoen vier avonden met iedere avond vier ronden, en net als vorig jaar was de deelname ook opengesteld voor niet-leden.

Na de eerste avond was er een enigszins verrassend trio koplopers: Pieter Tromp en Maarten Dijkstra hadden namelijk gezelschap gekregen van jeugdlid Kenneth Muller, die het tempo echter niet kon volhouden en uiteindelijk pas als 21ste zou eindigen. Op de tweede avond wist Maarten vier punten voorsprong te nemen, en die voorsprong werd verdubbeld op de derde avond. De voorsprong werd niet meer weggegeven, zodat Maarten Pieter opvolgt als rapidkampioen van Schaakclub Assen. Pieter eindigde uiteindelijk als derde achter Ivo Maris, die na een voor zijn doen magere start sterk terug wist te komen. Het verschil tussen Maarten en Ivo bedroeg uiteindelijk 12 punten, Maarten was dus duidelijk de sterkste.

Zeven niet-leden waagden ditmaal de gok, en van hen was Harry Terpstra de beste; hij had een minimale voorsprong van twee punten op ex-SC-Assen-bestuurslid Harry Boonstra. Nog een ex-Assenaar, Geert Kamps, eindigde hier als derde.

Uiteraard was er ook ditmaal voor iedereen een prijsje, en omdat er meer prijzen dan deelnemers waren op de laatste avond mocht de top-tien zelfs twee prijsjes meenemen. Al met al opnieuw een geslaagde competitie!

De eindstanden zijn hier te bekijken: algemeen, niet-leden.