Goede resultaten Assenaren op Schaakfestival Groningen

Op het Schaakfestival Groningen, zoals gebruikelijk van 21 tot en met 30 december, was Schaakclub Assen met acht leden vertegenwoordigd.
In de A-groep deed Ivo Maris goede zaken; hij was als laatste geplaatst, maar eindigde als gedeeld 45ste (van de 56) met 3 uit 9, een TPR van 2083 en een W-We van +1,16. Een uitstekend resultaat!
In de B-groep twee Assenaren. Martin van Velzen speelde opnieuw een goed toernooi, maar kwam ditmaal een half puntje tekort voor de prijzen. Toch kan hij met 5,5 uit 9 (inclusief een reglementaire 1), een TPR van 1955 en een W-We van +0,29 tevreden zijn. Frank van der Werff begon met 3 uit 4, maar bleef uiteindelijk steken op 4,5 uit 9, maar wel met een TPR van 1944 en een W-We van +0,81. Ook lang niet slecht!
Ook in de C-groep twee clubgenoten. Lukas Kosse stond na 5 ronden zomaar gedeeld tweede met 4 uit 5, maar verloor daarna alles; hij zal ongetwijfeld niet tevreden zijn met een TPR van 1483 en een W-We van -0,26. Silvia van der Werff speelde een prima toernooi, maar misschien duurde het voor haar net iets te lang, want in de slotronden speelde ze beduidend minder goed dan aan het begin; heeft ongetwijfeld met haar leeftijd te maken. Toch mag ze zeker niet klagen met 4 uit 9, een TPR van 1512 en een W-We van +1,26!
Drie Assenaren in de Compactgroepen. Paul den Boer ging na 4 ronden aan de ongedeelde leiding in groep B, maar een nederlaag in de slotronde kostte hem de groepswinst. Een gedeeld vierde plaats met 3,5 uit 5 (3 uit 4 plus een bye), een TPR van 2098 en een W-We van +0,89 is echter ook lang niet verkeerd! In de D-groep leverde Gerbert Leeftink een opvallende prestatie: met een overwinning in de slotronde op de nummer 1 van de plaatsingslijst behaalde hij een gedeeld vijfde plaats met 3,5 uit 5 (3 uit 4 plus een bye), een TPR van 1562 en een W-We van +1,31, de hoogste van alle Assenaren, wat hem ook nog een ratingprijs opleverde! Tenslotte speelde ook Pieter Hofman een goed toernooi in de D-groep; 3 uit 5 betekende een gedeeld zevende plaats, een TPR van 1513 en een W-We van +0,88.

Alles over het toernooi is te vinden op de toernooisite; voor rondeverslagen van de Assenaren, zie het relevante forumdraadje.
De partijfragmenten uit het forumdraadje zijn hieronder na te spelen: