Snelschaakkampioenen 2010-2011: Ivo Maris en Gerbert Leeftink

De eerste clubavond van het nieuwe kalenderjaar stond zoals altijd in het teken van de snelschaakkampioenschappen. Bij de senioren werd dat een spannende aangelegenheid met 18 deelnemers, die uiteindelijk pas na twee barrages een kampioen opleverde. Na 13 ronden waren Maarten Dijkstra en Ivo Maris samen bovenaan geëindigd, beiden met 12 punten; Ivo had al in de eerste ronde van Maarten gewonnen, maar verloor in de zesde ronde verrassend van Martin van Velzen, die zelf niet verder kwam dan plaats 9. De eerste barrage (normaal tempo) leverde geen winnaar op, maar in de tweede barrage (2 minuten bedenktijd) liet Ivo er geen gras over groeien: hij won beide partijen en veroverde zo de eerste titel die dit seizoen te verdienen is. Op gepaste afstand (2,5 punt!) verzekerde Pieter Tromp zich van de laatste podiumplaats.
Eerder op de avond speelden 13 jeugdleden om hun snelschaakkampioenschap. Hier hoefde geen barrage gespeeld te worden: Gerbert Leeftink bleek deze avond oppermachtig en won al zijn 7 partijen, een knappe prestatie! Gertjan Haan eindigde als tweede (alleen verlies tegen Gerbert), Silvia van der Werff pakte de derde prijs (alleen verlies tegen Gerbert en Gertjan).
Alle prijswinnaars: nogmaals van harte gefeliciteerd!

De eindstanden zijn te bekijken via de interne-pagina (senioren) en de jeugd-pagina.