Alle kampioenen zijn bekend!

Alle clubkampioenen van Schaakclub Assen zijn bekend. Hier is het overzicht:

• Senioren:
    • Clubkampioen 2010-2011 is Ivo Maris, die profiteerde van de mindere opkomst van een aantal toppers en wisselvallig presteren van een aantal andere kanshebbers. Martin van Velzen hield de race met Ivo het langst vol, maar moest twee ronden voor het einde definitief afhaken en eindigde dus als tweede. Rieks Taal pakte de laatste podiumplaats, door te profiteren van een nederlaag van Maarten Dijkstra tegen Martin in de laatste ronde. De B-groep werd dit seizoen gewonnen door debutant Alex Dusseljee, die pas halverwege het seizoen lid werd, maar een zeer goede indruk heeft achtergelaten! Gertjan Haan was net als vorig jaar de beste jeugdspeler (zoals in: de beste jeugdspeler die zowel bij de jeugd als bij de senioren speelt).
    • Ivo werd eerder dit seizoen ook snelschaakkampioen, door in de tweede barrage Maarten D. terug te wijzen. Pieter Tromp eindigde hier als derde.
    • Tenslotte werd op de laatste drie clubavonden het rapidkampioenschap verspeeld. Het wordt eentonig: ook hier was Ivo de sterkste. Pieter werd hier tweede en Rieks derde.

Een dominant seizoen van Ivo dus. Van harte!

• Jeugd:
    • Gertjan is opnieuw jeugdclubkampioen geworden. Hij speelde de meeste partijen van iedereen (47 stuks!), verloor daarin slechts 6 keer, en behaalde de titel dus overtuigend. Gerbert Leeftink werd op een een straatlengte afstand tweede (met twee overwinningen op Gertjan!), Martijn Schaveling werd derde. Silvia van der Werff en Kenneth Muller, toch kanshebbers, speelden te weinig mee (18 en 15 partijen) om voor een prijs in aanmerking te komen en eindigden als vierde en zesde in de A-groep. Overigens behaalde Silvia wel het hoogste percentage: 16 uit 18 (alleen nederlagen tegen Gertjan – van wie ze ook een keer wist te winnen – en Gerbert), bijna 90%!
      De B-groep, bedoeld voor jeugd die aan het begin van het seizoen lid werd, werd een prooi voor Arjan Dwarshuis, die in het halve seizoen dat hij lid is heeft aangetoond een absolute aanwinst te zijn. (Ook bij de senioren speelde hij uitstekend: 10 uit 12!) Ingmar Dolfing, ook al een trouwe opkomer met 46 partijen gespeeld, werd tweede (o.a. door twee keer van Gertjan te winnen!), en Jiske de Vries behaalde in haar eerste clubseizoen de derde prijs.
      De C-groep, bedoeld voor jeugd die zo ongeveer halverwege het seizoen lid werd, werd gewonnen door Timo Hakvoort. Hier werd Jesper Post tweede en de slechts twee keer opgekomen Jimmy Lin derde.
    • De snelschaaktitel ging naar Gerbert; Gertjan eindigde hier als tweede en Silvia als derde.
    • De 30-minuten-competitie werd ook al door Gertjan gewonnen; Gerbert eindigde ook hier als tweede en Arjan zeer verrassend als derde.

Alle prijswinnaars bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd! De prijzen van de jeugd zullen op de eerste clubavond van het nieuwe seizoen (9 september) uitgereikt worden, een week later (op de ALV) worden de seniorenprijzen verdeeld.