Asser basisscholen domineren Drents kampioenschap

Gisteren (10 maart 2012) vond in Zuidlaren het Drents kampioenschap voor basisscholen plaats. Assen was daar vertegenwoordigd met maar liefst zeven teams: kampioen De Veldkei, De Kloostertuin met drie teams, Theo Thijssen met twee teams, en De Heksenketel. In deze teams speelden 8 clubleden mee: Joël en Sam bij De Veldkei, Tycho, Timo, Jiske en Jonathan (en ook proefleden Abedin en Joost) bij De Kloostertuin, en Jesper en Tristan bij De Heksenketel.

De strijd om het kampioenschap werd een Asser aangelegenheid, met ditmaal de Kloostertuin als overwinnaar. In de eerste ronde moest nog een gelijkspel worden toegestaan, maar de 3 – 1 overwinningen op de Veldkei in ronde 4, en op Theo Thijssen in ronde 6, waren beslissend. De Veldkei had al in de eerste ronde Theo Thijssen verslagen en wist zo beslag te leggen op de tweede plaats, zodat voor Theo Thijssen de laatste podiumplek het hoogst haalbare was, en dat werd ook bereikt. De Veldkei, De Kloostertuin en Theo Thijssen mogen hierdoor, samen met de Diedeldoorn uit Emmen, naar het NOSBO-kampioenschap, op 24 maart in Groningen.

De individuele scores van onze clubleden (allemaal prachtig terug te vinden op de website van Oostermoer. Hulde!) zijn trouwens ook zeer de moeite waard. Jiske wist zelfs 100% te halen! Mijns inziens zat ze op een te laag bord, maar dat mag de pret niet drukken. Tycho stond op bord 1 slechts een halfje af (ook zeer knap!), Jesper, ook al op 1, haalde 6 uit 7 (alleen verloren van Joël), Sam scoorde op bord 2 5 uit 7, Joël maakte op bord 1 4,5 uit 7, Timo haalde op bord 2 4 uit 7, Jonathan kwam op bord 3 tot 3 uit 7, en Tristan scoorde 1,5 uit 6.

Alles over dit kampioenschap is te vinden op de site van Oostermoer.