Ivo Maris clubkampioen 2011-2012

Al tegen de jaarwisseling werd duidelijk dat Ivo Maris clubkampioen zou worden. Ivo stond een straatlengte voor op de rest. Ruim een maand geleden werd al druk gerekend of er een theoretische kans zou bestaan of hij ooit ingehaald zou kunnen worden. Inmiddels is duidelijk dat Ivo met nog vier rondes te gaan en bijna 500 punten voorsprong niet meer in te halen is.

Naast het feit dat Ivo de meeste punten heeft gehaald, blijkt dat hij ook het meest aantal partijen op zijn naam heeft. Het tekent het plezier dat Ivo aan schaken en de clubavond beleeft, waarmee hij terecht zijn vorig jaar behaalde titel prolongeert.