De Veldkei uitgeschakeld in halve finale NK Basisscholen

Na het succesvolle optreden vorige week, mocht het schaakteam van De Veldkei opnieuw afreizen naar Leiderdorp, om aan te treden in de halve finale van het NK Basisscholen. Helaas kon er niet opnieuw gestunt worden: slechts twee keer werd er gelijkgespeeld, de overige drie wedstrijden gingen verloren. Toch mag het team van ons voormalig bestuurslid Hans Verkerk trots zijn, want het halen van de halve finale is een prestatie op zich. Met name de niet-clubleden Floris Verkerk (zoon van) en Benide Bolumba lieten zich gelden: Floris scoorde op bord 3 over beide dagen 7 uit 10, Benide kwam op bord 4 tot 6,5 uit 10. Onze jeugdleden Joël Dusseljee en Sam Steenbeeke hadden het daarentegen zwaar: Joël wist op het zware eerste bord slechts één punt te vergaren, Sam deed het op bord 2 (ook sterk bezet) met 3 uit 10 iets beter.

Alles over het NK Basisscholen is te vinden op de toernooisite.