Tycho Bruggink gedeeld derde op Nationale Pupillendag

Gisteren (16 juni 2012) vond in Roosendaal de Nationale Pupillendag plaats, het NK voor jeugdspelers in de categorieën F, G en H (geboren in of na 2003, 2004 en 2005). In de F-categorie was ons talent Tycho Bruggink als vierde geplaatst, kanshebber voor de prijzen dus.

De eerste twee ronden liepen naar verwachting, namelijk 2 uit 2. Daarna ging het echter even minder voor Tycho: een nederlaag in ronde 3 en een nogal gelukkige remise in ronde 4. Gelukkig liet hij zich hierdoor niet uit het veld slaan, want de laatste drie ronden leverden het volle pond op, zodat Tycho met 5,5 uit 7 eindigde. Dat bleek voldoende voor een gedeeld derde plaats; dat het op weerstand een vijfde plaats werd mag de pret niet drukken, want bij de jongste jeugd vallen de eerste vijf in de prijzen. Na een twaalfde plaats vorig jaar in de G-groep nu dus een ereplaats met bijbehorende beker voor Tycho! Bij deze nogmaals mijn felicitaties; de club is trots op je!

De organiserende vereniging De Pion verdient trouwens ook een groot compliment: er is een mooie website voor dit toernooi, waarop de F- en de G-groep live te volgen waren. Klasse!