Plannen jeugdleiding seizoen 2012-2013

Beste jeugdschakers,

Voor komend seizoen heeft de jeugdleiding (Sjoerd, Martin en Ivo) grote plannen om het jeugdschaken bij Schaakclub Assen naar een hoger plan te tillen. Hieronder vinden jullie wat wij voor ogen hebben:

Training

Komend seizoen gaan we, op verzoek van enkele talentvolle jeugdleden, de Stappentraining op de clubavond nieuw leven inblazen. Martin zal Stap 5 verzorgen, en Ivo zal Stap 4 voor zijn rekening nemen. De trainingen zullen ongeveer eens per twee weken plaatsvinden, en het is de bedoeling dat een trainingsavond bestaat uit ongeveer 40 minuten les, gevolgd door 15 tot 20 minuten partijbespreking. Degenen die geen Stappentraining gaan volgen, mogen op de trainingsavonden meedoen aan aanvullende activiteiten.

Interne competitie

We gaan de interne competitie opsplitsen in twee groepen: de oudere en (vooral) sterkere jeugd gaat in de Topgroep spelen om het clubkampioenschap, de anderen spelen in de Aspirantengroep. In de Topgroep is het speeltempo 30 minuten p.p.p.p. en is noteren verplicht, in de Aspirantengroep is het speeltempo 15 minuten p.p.p.p. (twee partijen per avond), en is noteren niet verplicht.

Teamcompetities

Het AB-team van Schaakclub Assen (voor jeugdspelers van 14 jaar en ouder) komt ook komend seizoen uit in de landelijke Promotieklasse, en we willen ook proberen een tweede team rond te krijgen. Op regionaal niveau willen we in ieder geval meedoen aan het NOSBO-kampioenschap voor D-teams (voor jeugdspelers geboren in of na 2001), en we willen ook een jeugdteam inzetten in de derde klasse van de NOSBO-competitie.

Toernooien

Martin was de afgelopen seizoenen al aanwezig bij de NOSBO-PJK’s; komend seizoen wil hij proberen bij zo veel mogelijk jeugdtoernooien aanwezig te zijn als begeleider/coach namens Schaakclub Assen.

Speel/trainingsschema

Het nieuwe seizoen begint op vrijdag 7 september; het speel- en trainingsschema zal uiterlijk twee weken daarvoor gepubliceerd worden.

Aanmelding voor het nieuwe seizoen

Via jeugd@schaakclubassen.nl kunnen jullie je aanmelden voor het nieuwe seizoen. Vermeld in je aanmelding het volgende:

• je naam;
  • je geboortedatum;
  • je (noordelijke) jeugdrating, als je die hebt;
  • de Stap die je wilt gaan volgen, of anders je laatst behaalde Stappendiploma;
  • of je wilt meespelen in een jeugdteam en/of de NOSBO-competitie.

In verband met het bestellen van lesmateriaal, en het maken van een goede groepsindeling, willen we jullie vragen je zo snel mogelijk, maar uiterlijk vrijdag 31 augustus aan te melden.

Tot in het nieuwe seizoen!

De jeugdleiding