Tycho Bruggink jongste jeugdkampioen ooit, Arjan Dwarshuis wint 30-minuten-competitie

Het seizoen is bijna voorbij, en bijna alle kampioenen zijn bekend. Gisteravond (6 juli 2012) speelde de jeugd de laatste twee ronden van hun interne competitie, en er kon een bijzonder record gevestigd worden: de jongste jeugdclubkampioen ooit. Maarten Dijkstra werd 15 jaar geleden op de leeftijd van 9 jaar en 10 maanden jeugdkampioen, en dat record kon verbroken worden door Tycho Bruggink, 9 jaar en 4 maanden oud. Tycho slaagde er inderdaad in: hij won zijn laatste twee partijen en veroverde daarmee, in zijn allereerste volledige seizoen (vorig jaar maakte hij halverwege het seizoen zijn debuut), het JEUGDCLUBKAMPIOENSCHAP van Schaakclub Assen! In de ranglijst van de A-groep twee oudere jeugdspelers op plaats 2 en 3: Martijn Schaveling eindigde als tweede, Arjan Dwarshuis, die slechts 11 partijen speelde maar daarin slechts één remise afstond, eindigde als derde. De B-groep werd overtuigend gewonnen door Jesper Post, die net als Tycho een absoluut topseizoen achter de rug heeft. In het algemeen klassement bij de jeugd eindigde Jesper zelfs als derde! Timo Hakvoort en Joël Dusseljee werden in deze groep tweede en derde. De C-groep werd een prooi voor Abedin Hey, voor Manuel Vlieg (die helaas alweer gestopt is) en Joost Schellenberg.

Ook de 30-minuten-competitie is klaar, en hier won de oudste van het stel: Arjan won al zijn vijf partijen en werd dus overtuigend winnaar. Martijn werd hier tweede, Lieke Voorintholt pakte de laatste podiumplaats.

Alle prijswinnaars nogmaals van harte gefeliciteerd; volgende week (13 juli) worden de prijzen uitgereikt, en niemand gaat met lege handen naar huis!