Kloostertuin opnieuw Drents kampioen basisscholen

Terwijl Assen 1 het waarschijnlijke kampioensduel uitvocht met SISSA 2, werd in Zuidlaren gestreden om de Drentse titel voor de basisscholen. Zoals altijd was Assen weer stevig vertegenwoordigd: De Kloostertuin met twee teams, De Veldkei en Theo Thijssen deden weer een gooi naar de titel.

Het eerste team van de Kloostertuin was favoriet (al deed Thijmen Bourgonjen ditmaal) niet mee, en maakte dat volledig waar: al na zes van de geplande zeven ronden was de titel binnen! Theo Thijssen stond op dat moment tweede, maar verloor in de laatste ronde van De Akker (Meppel) en viel daardoor alsnog buiten de top-vier. Ook de andere twee Asser teams viel dat lot ten deel; vooral voor de Veldkei zal dat een hard gelag zijn, want vorig jaar pakten zij nog de NOSBO-titel… Kloostertuin 2 had de pech dat concurrent De Krullevaar (Hoogeveen) in de laatste ronde Kloostertuin 1 hun eerste matchpunt afsnoepte, waardoor ze niet veel hadden aan hun voorraad bordpunten (alleen Kloostertuin 1 had meer bordpunten verzameld!).

Bij de Kloostertuin deden ook weer enkele clubleden mee: Abedin en Lyne haalden in team 1 op bord 1 en 4 5 uit 7, Yoran scoorde in team 2 op bord 1 4 uit 7. Ex-clublid Jonathan Sloots deed het nog beter: hij pakte op bord 3 van team 1 6 uit 7! Asser kampioen Bo Zuidberg (lid van SC Roden) deed het ook niet slecht met 5 uit 7 op bord 2 van Kloostertuin 1. Bij de Veldkei was Floris Verkerk de beste speler; hij haalde op bord 2 6 uit 7, terwijl Benide Bolumba op het topbord een halfje minder scoorde. De allerbeste Asser prestatie werd echter geleverd door een speler van Theo Thijssen: Luka Kelder won al zijn partijen op bord 3, zeer knap werk!

Alles over dit kampioenschap is te vinden op de site van Oostermoer.