Sensatie in Roosendaal: Lyne Bruggink verovert nationale titel t/m 8!

Nog één NK stond er op het programma voor dit seizoen: de Nationale Pupillendag, het NK in de categorieën F, G en H. Net als vorig jaar werd onze club vertegenwoordigd door Lyne Bruggink, vorig jaar nog derde bij de H-meisjes, maar nu uiteraard een jaartje ouder en dus uitkomend in de G-groep. Ze was daar als zevende algemeen en tweede meisje geplaatst, maar zoals bekend zegt dat op die leeftijd niet veel…

Dat bleek wel in ronde 1: Lyne lette even niet op en liet pardoes een dame instaan. Die partij zal ze dus wel verloren hebben? Nee hoor: ze ging vol in de aanval en wist haar tegenstandster (die met 1 uit 7 in de onderste regionen zou eindigen) alsnog in 26 zetten mat te zetten! Dat bleek een mooie opsteker, want daarna ging het lopen. Ronde na ronde wist Lyne haar tegenstanders te overrompelen in de aanval, en zo kon het gebeuren dat ze na 6 ronden zomaar ongedeeld aan de leiding ging, met een punt meer dan de rest van het veld. En dan speel je met wit tegen één van de drie achtervolgers, lukt het dan om het hoofd koel te houden? Nou en of, en het werd zelfs een kunststukje: stijlgetrouw speelde Lyne ook nu vol op de aanval, en op prachtige wijze wist ze de vijandelijke koning het hele bord over te jagen, om die uiteindelijk op d3 mat te zetten! Daarmee heeft onze club nu voor het eerst in de historie (voorzover mij bekend althans) een heuse Nederlands Kampioen in de gelederen, en wat voor één: 7 uit 7! Wat een ongelooflijk knappe prestatie Lyne, nogmaals namens de hele club van harte gefeliciteerd!

Alles over het toernooi is te vinden op de toernooisite, en ook op de NOSBO-site staat al een verslag!