NOSBO-stappenkampioenschap levert eerste prijzen van nieuw seizoen op!

Het nieuwe NOSBO-jeugdseizoen werd gisteren (20 september) afgetrapt met het Stappenkampioenschap: de groepsindeling geschiedt op basis van je laatst behaalde Stappendiploma, en dat zorgt regelmatig voor grote leeftijds- en ratingverschillen… Vier Assenaren waren erbij en deden het weer eens prima!

In de gecombineerde Stap-4/5-groep maar liefst drie clubgenoten: Tycho, Abedin (beiden Stap 5) en Brian (Stap 4). Tycho had zich op het laatste moment aangemeld en begon prima met twee overwinningen, maar daarna ging het mis met twee nederlagen op rij, waarvan vooral de tweede (tegen Abedin) hard aankwam en Tycho deed besluiten om de laatste twee ronden maar voor gezien te houden. Jammer! Abedin had daardoor het rijk alleen in het Stap-5-klassement, want de laatste deelnemer in Stap 5 had niet bepaald zijn dag… Het begon voor Abedin niet best met een nederlaag tegen Brian (vanuit gewonnen stelling), maar uit de overige vijf partijen wist hij vier punten te halen. Klasse Abedin! Brian speelde een uitstekend toernooi: als laatste geplaatste pakte hij 3,5 punt en dat bleek voldoende voor de derde prijs in het Stap-4-klassement. Klasse Brian!

In de Stap-3-groep deed Lyne mee, en ook zij deed het als laatste geplaatste uitstekend met twee winstpartijen (en een bye in de eerste ronde), en bijna remise tegen de groepswinnaar… Met nog wat slagvaardigheid erbij had er absoluut een prijs ingezeten, maar 3 uit 7 is ook prima!

Daarmee zijn de eerste twee prijzen van het seizoen dus binnen, en dat is altijd een lekker begin! Over twee weken (4 oktober) staat het eerste Grand-Prix-toernooi op het programma; helaas valt dat samen met de tweede speeldag van de KNSB-jeugdclubcompetitie, dus ik zal geen uitgebreid verslag kunnen doen…

Resultaten en verslag NOSBOFoto’s