KNSB-bekerteam opnieuw snel uitgeschakeld

Het zal dit seizoen helaas bij één wedstrijd tegen MSV blijven…

Spassky's         2065 - Assen               2052 2½ - 1½
1. Roelof Kroon    w 2157 - Pieter Tromp      z 2190 1  - 0
2. Henk van Putten z 2091 - Maarten Dijkstra  w 2032 0  - 1
3. Dries Koster    w 2014 - Martin van Velzen z 2009 ½  - ½
4. Jan Postma      z 1997 - Elmar Hommes      w 1976 1  - 0

Teamcaptain Elmar had nog zo’n mooie voorbereiding op poten gezet (inclusief briljante mailwisseling vooraf), maar anders dan de vorige keren bleek dat geen garantie voor succes:
Maarten kreeg binnen 20 zetten een stuk en daarmee het volle punt in de schoot geworpen, maar Pieter werd op mooie wijze stikmat gezet en Elmar kon een eindspel van goed paard tegen slechte loper niet keepen… Ikzelf had de 2 – 2 op mijn schoen, maar net toen ik het met een torenoffer dacht af te maken bleek de witte dame er nog tussen te kunnen; met een geweldige schwindel wist ik er nog een halfje uit te slepen, maar dat was uiteraard niet voldoende om de match te redden. Jammer jongens, volgend seizoen is er weer een kans!