Ook Assen 4 start met overwinning

Geen reacties op Ook Assen 4 start met overwinning

En ook Assen 4 begint het seizoen goed!

Roden 2             1562 - Assen 4                  1559 2½ - 3½
1. Menno Keizer        1623 - Kenneth Muller           1659 ½  - ½
2. Olaus Diebrink      1601 - Jan Boer                 1642 0  - 1
3. Ale Bakker          1586 - Tinus Spriensma          1470 ½  - ½
4. Jan van Spijker     1557 - Mark Hoogendijk          1423 ½  - ½
5. Theo Wolthekker     1537 - Lukas Kosse              1599 0  - 1
6. Arend van der Burgh 1465 - Dennis van Oostenbruggen      1  - 0

Ik was er ook nu als supporter (en fotograaf!) bij, dus ik kan vast wel iets over de partijen vertellen:
Dennis had het in zijn debuutwedstrijd moeilijk, verloor al snel een stuk en moest niet veel later de vlag strijken, maar Lukas maakte bijna op hetzelfde moment de 1 – 1 na een mooie aanvalspartij met de koning van zijn tegenstander nog in het midden! Daarna het gloriemoment van Jan B.: na een goede opening was hij toch wat minder komen te staan, maar toen zijn tegenstander een verkeerde koningszet speelde was Jan er als de kippen bij, won met een mooie truc een stuk en schoof het eindspel probleemloos uit. Tinus stond volgens mij de hele partij zeer goed, maar kon het net niet afmaken en nam dus maar remise aan (overigens in nog altijd betere stelling), en dat deed ook Mark, die na een moeizame opening de aanval van zijn tegenstander had afgeslagen, daarna zowaar een pionnetje mee had gesnoept maar met weinig tijd op de klok remise ook wel best vond. Last but not least de nieuwe kopman Kenneth: kwam volgens mij goed uit de opening, won een pion, maar zag wat later de zware stukken van zijn tegenstander binnenkomen, moest wat later twee verbonden vrijpionnen afstoppen, maar toen dat was gelukt (met wat hulp van de tegenstander, dat wel) zat er geen muziek meer in de stelling en dus werd ook deze partij remise. De eerste horde is genomen, maar er komen nog een paar zware wedstrijden aan!