Opnieuw titels voor Assenaren bij NOSBO-PJK!

Net als vorig jaar werd het Persoonlijk Jeugdkampioenschap van de NOSBO in de voorjaarsvakantie gespeeld. Niet minder dan acht Assenaren mengden zich in de strijd om de titels, en ook nu niet bepaald zonder succes!

Het A-kampioenschap mocht zich verheugen in het grootste aantal deelnemers sinds jaren: maar liefst vier! Samen met de twee deelnemers in de B-categorie speelden zij een halve competitie, en de twee Assenaren in deze groep toonden zich veruit de sterksten: Ivo werd overtuigend kampioen met 5 uit 5 en Gerbert tweede, met alleen een nederlaag tegen Ivo en een remise tegen Raymon Oord, de nummer 3 algemeen en B-kampioen. Klasse gespeeld heren!

De C-categorie telde het grootste aantal deelnemers: 20 stuks! Daaronder ook twee Assenaren, maar zij konden helaas geen potten breken: Jesper werd gedeeld vijfde met 4 uit 7, en Abedin had niet bepaald zijn toernooi, hij haalde slechts 2,5 punt. Volgend jaar beter!

In het D-kampioenschap, met 14 deelnemers, was Tycho de hoogste ratinghouder, maar hij liep al in de tweede ronde tegen een nul aan, en na nog een remise in ronde 5 was de titel al min of meer uit zicht. Gelukkig wist hij nog wel als derde te eindigen, wat voldoende was voor plaatsing voor het NK, en hij wist als enige Machteld van Foreest te verslaan, die zeer verrassend al haar overige partijen wist te winnen! De tweede Assenaar, Jonathan Sloots, is net weer lid geworden van de club na een paar jaar afwezigheid, en deed het zeker niet slecht: een paar partijen gingen verloren door gebrek aan ervaring, maar met 4 uit 9 tegen zeer behoorlijke tegenstanders is duidelijk dat Jonathan een absolute versterking voor de club gaat zijn!

Tenslotte deden in het gecombineerde F/G/H-toernooi twee Asser dames mee, en zij pakten niet alleen allebei de meisjestitel in hun categorie, maar Lyne werd ook nog algemeen kampioen in de F-categorie, en daarnaast pakte Stella naast de meisjestitel bij de G’tjes ook nog een tweede prijs algemeen mee! Van harte gefeliciteerd allebei!

Daarmee gaan we weer goed vertegenwoordigd zijn op de diverse NK’s: Ivo in het NK A, Tycho in het NK D, en Lyne en Stella op de Nationale Pupillendag. Er zijn genoeg clubs die dat niet na kunnen zeggen!

Resultaten (NOSBO-site)Foto’s (Facebook)