Asser basisscholen opnieuw bovenaan in Drents kampioenschap

Afgelopen zaterdag (14 maart) werd het Drents Kampioenschap voor basisscholen gespeeld. De laatste paar jaren werd dit toernooi in Zuidlaren gespeeld, maar ditmaal was OBS De Brink in Emmen de gastheer. Vier teams uit Assen mengden zich in de strijd, en ook nu waren zij zeer succesvol!

De Kloostertuin pakte in de vorige drie edities de titel, en ook ditmaal lukte ze dat: alleen in de eerste ronde werd een matchpunt afgestaan, de overige zes wedstrijden werden allemaal gewonnen, en dat leverde in de eindstand een voorsprong op van maar liefst drie matchpunten op Theo Thijssen 1, dat ook ditmaal weer in de top meedeed en met een half bordpuntje voorsprong de tweede plaats pakte! Kloosterveen en Theo Thijssen 2 moesten genoegen nemen met een plaatsje in de middenmoot, maar de spelers uit deze beide teams kunnen nog een paar jaar mee; misschien plaatsen zij zich volgend jaar wél voor het NOSBO-kampioenschap!

Ook individueel werden er weer mooie resultaten geboekt; zo werd Bo Zuidberg, tweede-bordspeler van de Kloostertuin en lid van SC Roden, gedeeld topscorer van het toernooi met 6 uit 7! Hier zijn de individuele scores van onze clubleden die meededen:

Jonathan (bord 1 Kloostertuin) 5 uit 7
Adriaen (bord 3 Eshoek (Annen)) 5 uit 7
Lyne (bord 1 Kloosterveen) 4,5 uit 7
Stella (bord 2 Theo Thijssen 1) 3 uit 7
Marin (bord 2 Kloosterveen) 3 uit 7

De Kloostertuin en Theo Thijssen 1 mogen op 28 maart proberen de NOSBO-titel wederom naar Assen te halen, al zal de tegenstand weer zwaar zijn; vooral GSV (Groningen) heeft een ijzersterk team en mag toch wel als huizenhoge favoriet gezien worden, maar ze zullen er toch voor moeten spelen!

Verslag (ESG)Foto’s (Facebook)