Interne competities: Ivo opnieuw oppermachtig bij senioren, Jesper verovert jeugdtitel

Het seizoen 2014-2015 zit er weer op, en dat is een mooi moment om de nieuwe clubkampioenen in het zonnetje te zetten! Zowel bij de senioren als de jeugd was het uiteindelijke verschil kleiner dan vorig jaar, al stonden de kampioenen een paar ronden voor het einde wel vast…

Ivo is en blijft de sterkste speler van de club, en dat bewees hij ook dit seizoen: slechts één verliespartij, drie remises (allen in de eerste helft van de competitie) en de rest gewonnen! Verrassend tweede en derde werden Gertjan en Martin, die allebei profiteerden van meer dan 10 afwezigheden voor club. Het B-klassement werd een prooi voor de voor het eerst in jaren weer full-time meespelende Lukas, die ook in het algemeen klassement uitstekend presteerde met een achtste plaats!

Ook in het rapidkampioenschap was Ivo heer en meester: vier remises en de rest gewonnen! Sjoerd werd hier tot zijn eigen grote verbazing tweede, Maarten D., Martin en Rieks deelden de derde plaats, allen op eerbiedwaardige afstand van Ivo.

Bij de jeugd hadden we dit seizoen een aardige instroom, en dat leverde regelmatig goed bezette clubavonden op. Nu Tycho te sterk is geworden voor de jeugd en daar dus niet meer meedeed, draaide het jeugdkampioenschap uit op een tweestrijd, die uiteindelijk in het voordeel van Jesper beslist werd: drie keer verloren, twee remises en maar liefst 49 overwinningen bezorgden hem een nog hoger winstpercentage dan dat van Ivo! Abedin werd op korte, maar gepaste afstand tweede, en Lyne (die als enige twee keer van Jesper wist te winnen) hield de eer van de familie Bruggink hoog met plaats 3. Ook was er dit seizoen weer een klassement voor de beste nieuwkomer (logisch met zoveel nieuwelingen!), en daarin bleek Jaël de sterkste, met ruime voorsprong op Frank en Yinte, die hier als tweede en derde eindigden.

Alle prijswinnaars nogmaals van harte gefeliciteerd, en tot volgend seizoen!

Eindstand interne competitieEindstand rapidcompetitie
Eindstand interne jeugdcompetitieFoto’s prijsuitreiking jeugd (Facebook)