In Memoriam Hette Smedema

Geen reacties op In Memoriam Hette Smedema

Erelid van Schaakclub Assen Hette Smedema is 11 september 2015 op 93 jarige leeftijd overleden na een ruim 68 jarig huwelijk met zijn vrouw Geertje.

Hette meldde zich op 1 februari 1959 aan bij Schaakclub Assen. Vanaf begin jaren zeventig was hij bestuurslid en beklede hij vele jaren diverse functies. In zijn bestuursrol maakte hij zich zeer verdienstelijk voor onze verenging. Ruim dertig jaar geleden deed de KNSB een oproep om schaken overdag te organiseren. Hette pakte dit op en startte op de dinsdagmiddag een laagdrempelige bijeenkomst die openstond voor elke schaakliefhebber. Tot enkele jaren geleden bezocht hij trouw elke dinsdagmiddag dit gebeuren, dat nu nog steeds plaatsvindt. De afgelopen jaren stond zijn gezondheid echter niet meer toe om mee te schaken.

In 1996 – bij het 75-jarig bestaan van Schaakclub Assen – werd Hette vanwege zijn bijzondere verdiensten benoemd tot erelid. In het seizoen 2006-2007 speelde hij voor het laatst mee in de interne competitie en in het seizoen daarop scoorde hij nog 2 uit 3 voor Assen 3 in de tweede klasse NOSBO.

Op de ALV van 2009 ontving Hette een oorkonde in verband met zijn 50-jarig lidmaatschap.

Namens alle leden van Schaakclub Assen wens ik de familie Smedema veel sterkte toe bij het verlies van deze bijzondere persoon.

Sjoerd Homminga
voorzitter Schaakclub Assen

Donderdag 17 september om 14.15 uur is het afscheid in De Boskamp. Na de begrafenis is er gelegenheid tot condoleren bij Restaurant van Veen, Witterhaar 14 9405 VK Assen.