Snelschaaktitels voor Ivo en Lyne

Geen reacties op Snelschaaktitels voor Ivo en Lyne

De snelschaakkampioenschappen van de club zijn weer achter de rug; de senioren speelden afgelopen vrijdag, de jeugd een week eerder.

Bij de senioren pakte, niet geheel verrassend, Ivo opnieuw de titel (zijn zesde op rij!), maar cadeau kreeg hij het niet: Rieks en Gertjan wisten hem een halfje af te snoepen, en dus stond Ivo bij het ingaan van de laatste ronde slechts een half puntje voor op naaste concurrent Maarten D. Die kwam in de slotronde echter niet verder dan remise, terwijl Ivo zich met een overtuigende overwinning naar het kampioenschap speelde. Een half puntje achter Maarten eindigde Rieks als derde, anderhalf punt voor de grote groep.

Verrassende resultaten zijn er altijd bij het snelschaken, en deze editie was geen uitzondering. Zo kwam drievoudig kampioen Elmar niet verder dan plaats 6, met maar liefst vier nederlagen, en werden de plaatsen direct achter hem bezet door de verrassend sterk presterende Arjan P. en de net weer bij de club teruggekeerde Bastiaan Kauffeld, die ongeveer tien jaar geleden in de jeugd speelde, daarna een tijd uit beeld was maar via Frank weer bij de club terecht is gekomen. Ook onze huidige jeugd deed het goed: Tycho scoorde 6 punten (o.a. winst op Elmar en Arjan D.), Abedin haalde 5 punten en Jesper 4,5.

Het jeugdkampioenschap werd gedomineerd door Lyne, die al haar partijen won en daarmee een waardig opvolger van Tycho werd. Jaël pakte de tweede plaats en Tristan de derde; buiten het podium vielen kersvers lid Daniël Prins en Frank.

Alle prijswinnaars nogmaals gefeliciteerd! De eindstanden zijn hier te vinden: senioren, jeugd.