Assen 3 (en een half) krijgt pak slaag van Lewenborg

Verslag: Gerard

Afgelopen dinsdag speelde Assen 3 de uitwedstrijd tegen Lewenborg. Omdat het halve basisteam had afgezegd speelden we met 4 invallers van Assen 4, dus we speelden eigenlijk als Assen 3 en een half. De tegenstander was de grote favoriet in onze klasse: Lewenborg. Van te voren was mijn inschatting een 7-1 nederlaag, met de hoop dat het misschien 6-2 kon worden.

De wedstrijd ging eigenlijk lang erg goed. Om half elf was er nog geen uitslag te noteren. Johan, Wout en ik stonden verloren tot slecht. Wout had zich verrekend in een combinatie, nadat hij daarvoor naar eigen zeggen beter stond. Johan stond een dame tegen een toren achter en ik werd steeds verder teruggedrongen in de verdediging en materiaalverlies was niet meer te vermijden. Waheeb, Abedin en Tim stonden nog ongeveer gelijk. Jacob en Tinus leken vrij goed te staan.

Kort na half elf ging het echter snel. Voor Johan, Wout en mijzelf werd inderdaad een nul op het formulier genoteerd. Even daarna gevolgd door Abedin, die het spoor tegen Hiddo bijster was geraakt. De tegenstander van Waheeb bood vervolgens remise aan, waardoor de overwinning van Lewenborg een feit was.

Intussen had Jacob in zijn aanval een stuk moeten geven om dameverlies te voorkomen. Dat ging daarna snel verloren. Tinus had zijn veelbelovende stelling omgebouwd naar een ruïne, die niet meer te houden was en gaf ook op. Tim hield nog goed stand, maar vergiste zich uiteindelijk ook.
Daardoor werd de nederlaag toch nog erg groot: 7,5 – 0,5

Uitslagen: