Opnieuw succes voor Asser jeugd in GP Groninger Combinatie!

Anderhalve maand geleden (21 oktober) vond op Schiermonnikoog het eerste Grand-Prix-toernooi van het seizoen plaats; daar deed van onze club alleen Lyne mee, en zij wist in de B-groep de tweede prijs te pakken! Gisteren (2 december) deden in het Groninger Denksportcentrum drie Assenaren mee aan de Grand Prix Groninger Combinatie, en ze deden het weer prima!

Lyne mocht ditmaal weer in de A-groep uitkomen, en speelde eigenlijk een nogal wisselvallig toernooi. Slechts één partij won ze overtuigend, en in de andere vier kwam ze slecht te staan. Gelukkig wist ze op vechtlust, en met wat hulp van de tegenstanders, uit die vier partijen nog 2½ punten te halen, en het totaal van 3½ uit 5 bleek genoeg voor opnieuw een tweede prijs!

Léon mocht het ditmaal voor het eerst in de B-groep proberen, en dat leek na een nederlaag in ronde 1 misschien net even te hoog. Gelukkig bleek daar niets van waar, want met zeer overtuigend spel werd in de overige vier partijen het ene na het andere punt binnengehaald, en dus kon Léon aan het einde van de middag met 4 uit 5 zomaar de eerste prijs in ontvangst nemen! Klasse gespeeld, nogmaals van harte gefeliciteerd Léon!

Adriaen speelde in de C-groep, die uit 7 deelnemers bestond, en speelde een zeer regelmatig toernooi: hij scoorde 0 uit 3 met zwart en 2½ uit 3 met wit. Een vijfde plaats was het eindresultaat; volgende keer beter!

Opnieuw twee prijzen voor onze jeugd dus! De volgende gelegenheid laat gelukkig niet zo lang op zich wachten: 28 december wordt het Grand Prix Schaakfestival gespeeld. Hopelijk doen dan nog meer Assenaren mee!

Resultaten (NOSBO)Foto’s (Facebook)