Topprestaties Assenaren in Grand Prix Ten Boer!

De Grand-Prix-toernooien mogen over het algemeen dan wel een stuk minder populair zijn enkele jaren geleden, Ten Boer heeft daar geen last van. Sterker nog, hun toernooi van afgelopen zaterdag (19 januari) was met maar liefst 94 deelnemers beter bezet dan vorig jaar! Onder die 94 deelnemers drie Assenaren, en die deden het ook deze keer uitstekend!

Léon kwam deze keer in groep B terecht door de deelname van enkele kanonnen in groep A, maar dat betekent niet dat de tegenstand minder was. Desondanks verliep het toernooi uitstekend voor Léon: hij verloor slechts één partij en won de andere vier, en op onderling resultaat mocht hij de eerste prijs in ontvangst nemen!

Noël had in groep E ook weer eens een prima middag: hij won zijn eerste zes partijen en was toen al zeker van de groepswinst, waardoor de nederlaag in de laatste ronde hem niet meer deerde. Lekker!

Last but not least ons nieuwste lid Serana; zij mocht ditmaal in groep I uitkomen, en ondanks dat ze de laagste rating had speelde ook zij de ene na de andere prima partij. Alleen de groepswinnaar (7 uit 7!) was te sterk, de rest werd gewonnen, en dus een tweede prijs voor Serana!

Een prachtige middag dus voor de club! De volgende Grand Prix is pas in maart, maar er hoeft niet stil gezeten te worden: in februari hebben we eerst het BSSK, en een week later het jeugdtoernooi van De Paardensprong!

Uitslagen (NOSBO)