NOSBO-BSK: Kloosterveen tweede, Léon topscorer!

Het basisschoolschaakkampioenschap van de NOSBO werd dit jaar zonder halve finales gehouden, en dus stonden er eergisteren (9 maart) 20 teams uit Groningen en Drenthe aan de start in ’t Markehuus. Daaronder ook drie teams uit Assen, namelijk Kloosterveen, Kloostertuin, en Theo Thijssen, en zij wisten allen in de bovenste helft te eindigen!

Kloosterveen deed het van de Asser teams het best; sterker nog, ze kwamen zeer dicht bij het kampioenschap! Helaas kwamen ze daar drie bordpunten voor tekort, maar als nummer twee hebben ze zich wel geplaatst voor het NK, en bovendien wisten ze als enige de kampioen GSV 1 (Groningen) te verslaan!

Kloostertuin kwam wat traag op gang en had na de eerste vier ronden evenveel matchpunten verzameld, maar toen waren zij ook warmgedraaid en haalden ze 8 matchpunten uit de laatste vijf ronden. Dal bleek genoeg om op een gedeelde derde plaats te eindigen, en omdat ze anderhalf bordpunten meer hadden verzameld was de derde prijs voor Kloostertuin!

Theo Thijssen was vorig jaar tweede, maar kon dat niet herhalen, ondanks een sterke start van vijf matchpunten uit de eerste drie ronden; de overige zes wedstrijden leverden namelijk ook vijf punten op, en dat waren er twee te weinig voor het podium… Een zesde plaats was hun deel, wat uiteraard ook zeer knap is!

Dan nog aandacht voor de drie leden van onze vereniging die meededen:
Léon was in topvorm op bord 1 van Kloosterveen: hij wist al zijn partijen te winnen! Noël scoorde er ook op los op bord 2 van Kloosterveen, hij verloor slechts één partij en won de rest. Tenslotte speelde Serana op bord 2 van Kloostertuin; zij verloor alleen van Noël, stond nog een halfje af en won de rest. Uitstekend gespeeld door allen!

Verslag NOSBOAlle uitslagen en ranglijstenFoto’s prijswinnaars