Snelle overwinning van Assen 2

Geen reacties op Snelle overwinning van Assen 2

Op 4 november 2019 speelde Assen 2 de uitwedstrijd tegen Roden 2. Het werd een vluggertje. We begonnen tegen 8 uur te schaken. Om 21.40 uur was de laatste partij beslist. Wout Knol was nog nooit zo vroeg weer naar huis gereden na een externe competitiewedstrijd in Nosbo-verband. Hij heeft toch heel wat wedstrijden gespeeld in zijn lange carrière!

Hoe verliep de strijd?
De eerste die klaar was, was Nanning. Zijn tegenstander verwisselde 2 zetten in de opening en verloor materiaal, waarna hij meteen opgaf. Daarna won Cor zijn partij. Zijn tegenstander verdedigde zich met het Hollands, maar dat liep niet helemaal goed af. Aan het zesde bord kreeg Tjalling vervolgens een remiseaanbod in een stelling met loper en paard (voor Tjalling) tegen een toren. Tjalling kreeg de vrijheid om zelf te beslissen. Hij speelde door en maakte korte metten met zijn tegenstander. Daarmee stonden we met 3-0 voor. Aan het eerste bord kwam Gerard weer eens met nadeel uit de opening. Zijn tegenstander behield het voordeel, waardoor hij alleen nog maar kon spelen voor de overwinning. Verrassenderwijs werd het remiseaanbod van Gerard aangenomen, waarmee de wedstrijd gewonnen werd. Toen besloten de resterende twee borden ook de vrede te tekenen. Wout en Marco stonden zeker niet slechter. Drie overwinningen en drie remises: dus een 4,5 – 1,5 overwinning!

Uitslagen ronde 2 (NOSBO)