In Memoriam Lukas Kosse (rouwkaart bijgevoegd)

Vandaag – maandag 25 november – bereikte het bestuur van Schaakclub Assen het droevige bericht dat Lukas Kosse plotseling is overleden als gevolg van een hartstilstand. Lukas was een markante persoonlijkheid in de Noordelijke schaakwereld. Vanaf 1992 was hij lid van Schaakclub Assen waar hij zowel intern als extern vele partijen heeft gespeeld. Naast zijn wedstrijden voor Assen werd Lukas veelvuldig gesignaleerd op de vele toernooien in de regio. Hij viel op vanwege zijn grillige speelstijl. Hij was een sterke speler die niet te onderschatten viel. Vaak echter verloor Lukas vanwege onzorgvuldig spel. Daardoor gingen veel punten onnodig verloren. De laatste jaren liet Lukas bij ons de interne competitie veelal voor wat het was. Heel enkel kwam hij opdagen: dit seizoen slechts tweemaal, maar hij won wel beide partijen. Wanneer een teamleider een beroep op Lukas deed om mee te doen aan een externe wedstrijd, kon deze altijd op hem rekenen.

Afgelopen zaterdag kreeg Lukas in de wedstrijd Haren & Oostermoer 2 – Assen 3 een reglementaire winstpartij, omdat hij geen tegenstander had. Lukas is 52 jaar geworden. Namens iedereen van Schaakclub Assen wensen wij zijn familie veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Rouwkaart