Willem verovert snelschaakkampioenschap jeugd!

Een paar jaar geleden was hij al eens bijna jeugdclubkampioen, maar afgelopen vrijdag (3 januari) is Willem er dan toch in geslaagd zijn eerste jeugdclub-hoofdprijs in de wacht te slepen, namelijk het snelschaakkampioenschap. Dat ging zeker niet zonder slag of stoot: zowel tegen Lyne als tegen Marco verloor hij een kwaliteit, maar hij wist beide partijen alsnog te winnen. Alleen Noël mocht Willem in de laatste ronde nog een halfje afhandig maken, en dat was voornamelijk omdat Willem remise aanbood, net op het moment dat hij een kwaliteit ging winnen… Lyne eindigde uiteindelijk als tweede, door haar andere partijen te winnen, en Noël werd derde. Marco en Lucas deden het niet onaardig, maar waren niet opgewassen tegen de andere drie.

Eindstand