Assen 2 verslaat Middelstum 2

Geen reacties op Assen 2 verslaat Middelstum 2

Verslag: Gerard

Gisteren heeft Assen 2 de wedstrijd tegen Middelstum 2 gespeeld. Vanwege het onverwachte overlijden van Sjouke Gerbens van Middelstum hebben we afgesproken om in deze wedstrijd een bord leeg te laten, ter nagedachtenis aan hem.

Op alle 5 borden had Assen 2 al snel een overwicht.
Gerard was om 21.00 uur als eerste klaar. Zijn tegenstander werd verrast door f4 en verloor al snel een pion. Hij besloot om dan maar alles op een koningsaanval te gooien. Dit werd niet echt gevaarlijk en na het verlies van nog een stuk gaf hij op.
Mijn tegenstander vond overigens dat ik erg snel speelde. Dat klopt ook wel, want mijn klok stond bij het einde van de partij nog op 1 uur en 15 minuten. Ik had alleen het increment per zet gebruikt.
Cor was de volgende die een punt scoorde. Ik heb niet gezien hoe hij materiaal voor is gekomen. Maar toen ik voor het eerst keek, was het al duidelijk dat hij veel beter stond. Kort daarna gaf zijn tegenstander op.
Nanning had een leuke stelling op het bord. Vele mogelijkheden om de koning van de tegenstander te bedreigen. Die kon de aanval dus ook niet stoppen en daarmee was de wedstrijd gewonnen.
Tinus had een iets betere stelling, maar het lukte hem niet beslissend voordeel te krijgen. Daarom bood hij maar remise aan en dit werd door zijn tegenstander aangenomen.
Tenslotte had Wout een zeer goede stelling. Hij koos echter niet het goede plan, waardoor hij een stuk achter kwam. Dat was te veel van het goede en hij gaf op.

Eindstand: Middelstum 2 – Assen 2: 1,5 – 3,5

Uitslagen ronde 6 (NOSBO)