Assen 1 wint van SISSA 1

Geen reacties op Assen 1 wint van SISSA 1

Ook de tweede ronde van de KNSB competitie is door het vlaggenschip van Schaakclub Assen winnend afgesloten. Op zaterdag 9 oktober was goede buur SISSA te gast. Veel dwarsverbanden, vriendschappen, (dubbel)leden en ex-leden over en weer. En omdat Assen 2 en Assen 3 tegen respectievelijk SISSA 2 en SISSA 3 speelden was het een gezellige drukte, het leek bij binnenkomst wel een reünie.

De onzen wonnen met 6-2, zelf was ik de enige die verloor. Zolang het team blijft winnen teken ik ervoor.

Halverwege zag het er trouwens niet heel rooskleurig uit: Carl had goede kansen in het middenspel tegen Frank, Gertjan stond slecht (verloren?) tegen Mathijs. Ivo had geen voordeel tegen Walinga en Tjapko en Marcel gingen ook gelijk op. Deze vier partijen leverden echter 3,5 bordpunten op, tel daarbij de soepele punten van Rieks en Elmar plus een halfje van Pieterbaas tegen Killer Kenneth en de 6-2 is een feit.

Na afloop mochten we in ‘huize Taal’  van een heerlijke Indiaase maaltijd genieten. Gecombineerd met het kratje Leffe van Tjapko een prima begin van de avond!