Assen 3 ruim langs SISSA 3

Geen reacties op Assen 3 ruim langs SISSA 3

In de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen stond de thuiswedstrijd tegen SISSA 3 op het programma. SISSA heeft ieder jaar een instroom van een aantal nieuwe leden zonder rating uit de studentenwereld zodat voorhand moeilijk in te schatten valt hoe sterk het team is.

Naast me zag ik Aart al snel de 1-0 scoren, zijn tegenstander gaf na een tiental zetten zijn dame cadeau. Op bord 1 kreeg Abedin een stelling waarbij hij een paard achter lag maar daarvoor wel compensatie had namelijk drie pionnen. De meerderheid aan pionnen gaf uiteindelijk de doorslag. Lyne was opgeschoven naar bord 2 waar ze het op moest nemen tegen voormalig NOSBO-voorzitter Roland Kroezen. Vakkundig werd de druk door Lyne steeds meer opgevoerd waarna het voordeel zich liet uitbetalen. Zelf ging ik in een remisestelling door de vlag op zet 39. In mijn notatieboekje had ik de 40ste zet gedaan, helaas bleek ik zet 20 overgeslagen te hebben zodat er maar 39 zetten gespeeld waren. De partij van Waheeb ging lang gelijk op, zijn tegenstander leek zelf wat overwicht te hebben maar in een ingewikkelde stelling kon Waheeb na een combinatie een toren te winnen, zijn tegenstander besloot zijn Dame te geven tegen een toren en een stuk. Het voordeel dat daarna ontstond gaf Waheeb niet meer weg. Nanning’s stelling was geruime tijd in zijn voordeel maar door vakkundig verdedigen van zijn tegenstandster volgens Nanning werd het nog een lange zit, toch trok hij aan het langste eind. Van de partijen op de laatste twee borden heb ik niet veel meegekregen, maar Majid wist te winnen en onze nestor Cor trok helaas aan het kortste eind. Uiteindelijk een ruime 6-2 overwinning, een mooi begin van het nieuwe seizoen.

Uitslagen ronde 1 (KNSB)