Koninklijke Erepenning voor onze 100-jarige vereniging

Namens alle leden en oud-leden van Schaakclub Assen mocht ik op 20 november uit handen van de Commissaris van de Koning mevrouw Jetta Klijnsma de Koninklijke Erepenning ontvangen.

Op een druk bezochte bijeenkomst met in totaal ruim 50 gasten zoals leden, oud-leden en een aantal andere genodigden en belangstellenden hield mevrouw Klijnsma een mooie speech, waarin zij een korte schets gaf van onze geschiedenis en het belang benadrukte van de schaaksport. Aan het slot van haar betoog meldde ze dat wij – gezien onze verdiensten in de afgelopen eeuw – in aanmerking komen voor de Koninklijke onderscheiding. Deze kan beschouwd worden als blijk van waardering voor iedereen die zich vanaf 1921 heeft ingezet om onze vereniging te maken tot wat het nu is.