KNSB-competitie: opnieuw overwinningen voor Assen 1 en 2

Terwijl Assen 3 vandaag genoot van een vrije ronde, mochten Assen 1 en 2 vanmiddag ‘gewoon’ aan de bak. Assen 1 trof titelkandidaat Arnhemse Schaakacademie, en mede dankzij een spectaculaire overwinning van Ivo (voor het eerst sinds november vorig jaar weer eens van de partij!) werden de matchpunten binnenboord gehouden. Assen 2 moest het opnemen tegen Tjonger Aa Linde, vooraf de medefavoriet voor het kampioenschap maar na drie nederlagen uitgeschakeld. Een zware kluif dus, maar met minimaal verschil werd de wedstrijd tot een goed einde gebracht, en daardoor kan Assen 2 naar alle waarschijnlijkheid met een overwinning in de slotronde het kampioenschap binnenhalen!

Uitslagen: Assen 1, Assen 2.