NOSBO-competitie: ook Assen 3 bereikt finale, Assen 1 onderuit in laatste poulewedstrijd

Gisteravond (29 april) vonden de laatste wedstrijden van de poulefase van de NOSBO-competitie plaats, en zowel Assen 1 als Assen 3 had nog kans zich te plaatsen voor de finalewedstrijden over twee weken. Assen 1 had daarvoor de bijna onmogelijke taak om Groninger Combinatie met 7 – 1 te verslaan; niet alleen lukte dat bij lange na niet, de wedstrijd ging zelfs met 3 – 5 verloren… Assen 3 had het daarentegen veel eenvoudiger: 2 – 2 was voldoende voor de poulewinst, en omdat tegenstander ESG 3 met maar twee spelers kwam opdagen waren de benodigde bordpunten meteen binnen! Dat uit de overige twee partijen ‘slechts’ een half puntje werd gehaald mocht de pret niet drukken. Assen 3 is daarmee net als Assen 2 geplaatst voor de kampioenswedstrijden, die op 13 mei in het Denksportcentrum in Groningen zullen worden gespeeld!

Uitslagen: Assen 1, Assen 3.