Assen 1 haalt uit in slotronde, Assen 3 beperkt opnieuw schade

Naast de kampioenswedstrijd van Assen 2 vonden afgelopen zaterdag uiteraard nog twee wedstrijden plaats in het Markehuus: Assen 1 stond slechts twee halfjes af tegen Emanuel Lasker, waar twee seizoenen geleden nog van verloren werd, en Assen 3 had in Schaak Combinatie Leeuwarden opnieuw een veel sterkere tegenstander, maar wist net als tegen kampioen TAL 2 drie bordpunten te scoren. Assen 1 sluit het seizoen daarmee af op een vierde plaats, terwijl Assen 3 met dank aan de twee overwinningen uit de eerste seizoenshelft als zevende eindigt en daarmee opnieuw gehandhaafd is.

Uitslagen: Assen 1, Assen 3.

In de wedstrijd Assen – Emanuel Lasker speelde Ivo opnieuw een spectaculaire partij, die hij van commentaar heeft voorzien: