Assen 1 verspeelt laatste kans op promotie, Assen 2 en 3 op rand van afgrond

Gistermiddag (11 maart) is het in de KNSB-competitie helaas niet helemaal gegaan zoals de bedoeling was… Assen 1 leed tegen SG Max Euwe 2 de tweede nederlaag van het seizoen, en met 3 matchpunten achterstand op Groninger Combinatie 2 is de kampioensrace nu wel gelopen. Assen 2 speelde stukken beter dan in de vorige twee wedstrijden, maar kon het desondanks niet bolwerken tegen Schaakwoude, en Assen 3 leed met gemiddeld bijna 300 ratingpunten achterstand een forse nederlaag tegen SG Max Euwe 4. Assen 2 en 3 zijn hierdoor zo goed als gedegradeerd; beide teams zullen moeten stunten in de slotronden om zich nog te redden, en zijn dan ook nog afhankelijk van wat de concurrenten doen.

Uitslagen: Assen 1Assen 2Assen 3

… maar gelukkig hebben we de foto’s nog, met dank aan Gerard en Tinus!

1 gedachte over “Assen 1 verspeelt laatste kans op promotie, Assen 2 en 3 op rand van afgrond

1. Tinus

Een idee? (Waar ik mee wakker werd op de speeldag) “Schaken bestaat uit dreigingen en tegendreigingen”
    Schaken is elkaar één-op-één bezighouden; persoonlijk zo aangenaam mogelijk, zakelijk zo onaangenaam mogelijk.
    Dus, het gaat om echte dreigingen, zo onaangenaam mogelijk; met alle vaardigheden die je in je mars hebt gekregen.