De wedstrijden van de afgelopen weken, en een beslissingsmatch!

Er is weer veel geschaakt de afgelopen weken: Assen 3 en 4 speelden hun eerste wedstrijd en Assen 1 en 2 hun derde.

Assen 4, opnieuw een veredeld jeugdteam, opende op 1 november met een uitwedstrijd tegen ESG 3. Helaas net als vorig seizoen een nederlaag, maar wel met een bordpunt meer: 3,5 - 2,5.

Assen 3 speelde op 5 november thuis tegen Rochade, en deze wedstrijd, die door beide teams gewonnen had kunnen worden, eindigde in 3 - 3. Met name over de laatste partij zal nog wel even worden nagepraat…

Assen 2 ging op 19 november op bezoek bij SISSA 2, wat in feite het SISSA 1 van vorig seizoen is. Het vertoonde spel was niet slecht, maar de tegenstanders waren gewoonweg te sterk: 6,5 - 1,5 tegen gemiddeld 200 ratingpunten meer.

Tenslotte mocht Assen 1 het op 20 november opnemen tegen de Spassky's. Dat werd wel een succes, want er werd met 5,5 - 2,5 gewonnen, met over het algemeen een goed niveau.

Tenslotte was er nog de beslissingsmatch om de meisjestitel in de C-categorie. Opnieuw succes voor Schaakclub Assen, want Silvia versloeg Lisanne Waardenburg met 1,5 - 0,5 en greep daarmee haar zoveelste titel!

Verslagen en uitslagen van de wedstrijden: Assen 1, Assen 2, Assen 3, Assen 4,