Ook Grand Prix Groninger Combinatie levert eremetaal op

Het was een druk schaakweekeinde in het Groninger Denksportcentrum: zaterdag de derde ronde van de KNSB-competitie, waarin Assen 1 een matchpunt wist te pakken, en zondag de vierde NOSBO-Grand-Prix van het seizoen. Het gebruikelijke groepje Assenaren kwam zondag aan de start, en boekte wisselende resultaten.

Jaël en Lyne mochten het weer eens in de A-groep proberen, en in de eerste ronde speelden ze meteen tegen elkaar. Lyne wist ditmaal te winnen, en dat bleek voor haar de opmaat voor een mooie middag; weliswaar verloor ze twee keer, maar de andere twee partijen werden vrij overtuigend in winst omgezet, en dat leverde uiteindelijk op onderling resultaat de derde prijs op, dus nogmaals van harte gefeliciteerd Lyne! Jaël trof het minder, want ook hij scoorde in de resterende vier partijen 2 punten, maar dat was niet genoeg voor een prijs… Jammer, zeker na de mooie overwinning in de FSB-Grand-Prix van een week eerder!

Frank had helaas zijn dag niet in groep C; hij was al als laatste geplaatst, en zijn tegenstanders kenden geen medelijden: er bleef zelfs geen halfje aan de strijkstok hangen… Adriaen deed het een groep lager beter, maar met 3 uit 7 kwam ook hij niet in aanmerking voor de prijzen. Volgende keer beter jongens!

En daarmee kwam een einde aan een toch wel geslaagd weekeinde voor de club! De volgende NOSBO-Grand-Prix vindt, zoals het er nu voor staat, helemaal aan het einde van het jaar plaats: 28 december, tijdens het Schaakfestival. Tussendoor zijn er wel nog drie FSB-Grand-Prix-ternooien gepland, dus er hoeft zeker niet stilgezeten te worden!

Resultaten (NOSBO-site) - Foto's (Facebook)